PostHeaderIcon TITÁN-technológia története

A TITÁN PROJEKT kezdetei

Projekt neve: Önkormányzati Közigazgatás Feladat és Hatáskörét lefedő standard, komplex informatikai környezet létrehozása

Projekt célja: Egységes önkormányzati közigazgatás megvalósítása országosan, nem csupán feladatszintű azonosság, hanem alkalmazott eszköz és módszertani azonosságot biztosítva az ország egész területén. (Az eMagyarország, eEuropa programok stratégiai céljainak megfelelően.)

A projekt műszaki alapja: irodaautomatizálás, folyamatoptimalizálás, szervezéselmélet, szervezetépítés, WorkFlow (sok tekintetben átvett módszertanok, másrészt a fejlesztői team saját módszertani alapjain)

A projekt koordinálását és jelentős finanszírozását Szeged MJV végezte, másrészt a 100%-ban önkormányzati tulajdonú Szegedi Informatika Kft szakmai és technológiai támogatást adott. Később a két szervezet hatékonysági megfontolások miatt összevonásra is került.


A projekt túlnőtte a városi kereteket és a régiós, valamint az országosan felmerülő igények szívóerejének engedve, a technológia gazdák létrehozták a Regionális Információtechnológiai Központ Rt-t (RITeK), mely továbbviszi és szélesíti a projektet.

A projekt életútja

1998. november: Szegedi informatikai átvilágítás, országos környezettanulmány, problémafeltárás

1998. december: koncepcióalkotás

1999. március: A fejlesztési munkák elkezdődnek (Standardizált adat-, és folyamatmodell)

2000. március: A bevezető fejlesztési munkák befejezése, fejlesztési alapok lefektetésre kerültek

2000. november: Az első prototípusok előállnak

2001. március: Az első megjelenés a szakmai nagyközönség előtt (folyamatvezérlés és szolgáltató felületek)

2001. szeptember Az egyablakos ügyfélszolgálati szoftverkörnyezet rendszerbe állítása Szegeden

2003. július Előirányzat, Pénzügy, Számvitel, Munkaügy, Tárgyi eszközök nyilvántartásának fejlesztése elkezdődik

2004. január Előirányzat, Pénzügy, Számvitel alrendszerek bevezetése Szegeden

2004. januártól Technológia megújító kutatások, az új EU és Nemzeti stratégiák feldolgozása, értelmezése, megkezdjük ezek beépítését a technológiába

2005. A technológia kibővítésre került egy az OpenOffice-ra épülő dinamikus dokumentumok előállítására és riportok generálására alkalmas eszközzel. A sablonokat ezáltal vizuálisan lehet tervezni és készíteni, amely nagyban megkönnyíti a keretrendszerre épülő alkalmazások fejlesztését.

2006. SZEGOV-projekt alapját képező TITÁN-keretrendszer fejlesztések, az új KET által támasztott követelmények beépítése a keretrendszerbe.

2006-tól a keretrendszer továbbfejlesztései az ASP-típusú működés háttérének megteremtésére.

2008. A felhasználói felületek kialakítása területén került sor jelentős előrelépésre, meghonosításra került az MVC alapelv, illetve a magasabb minőségi szintet nyújtó AJAX technika.

2010. A keretrendszerre épülő modulok számának növelése.

2011. Belső üzemeltetési, fejlesztési folyamatainkat átalakítása, korszerűsítése az ISO 27001-es és ISO 14001-es szabvány követelményeinek megfelelően.

2012. A gyorsabb, jobb (windows natív alkalmazás érzetet keltő) felhasználói élményt nyújtó felületek fejleszthetőségének érdekében, a keretrendszer kibővítésre került a PHP-ba szorosan integrált Mozilla XUL alapú modulok készítésének lehetőségével.

2013. A rendszer átalakítása a központi költségvetésben használt folyamatok szerint.

2013-2014. A 2014. évi államháztartási számviteli változások folyamatos fejlesztése/bevezetése.